nedeľa 11. októbra 2015

Helena Murčeková - Tajnosti pobláznenej baby

Click to closeAnotácia: Ako dlho sa dajú tajnosti udržať v tajnosti?
Olívia s Macom sú dvojčatá. Všetky kamošky jej závidia skvelého brata, lenže Maco je prehnane starostlivý. Olívia sa ho snaží presvedčiť, aby sa konečne stiahol z pozície Veľkého brata, a Maco akosi rýchlo súhlasí. Žeby preto, lebo úlohu ochrancu prevzal jeho najlepší priateľ? Kým Maco sa teší na sestrine a priateľove slovné súboje, Olívii nie je všetko jedno. Posledné, čo potrebuje, je mať na krku chalana, do ktorého je beznádejne zaľúbená! Vzťahy sa komplikujú, hormóny sa búria a Olívia si želá jediné: trochu menej vzrúša a trochu viac nudy. Ibaže tajnosti a nuda nejdú dokopy...

Taká rýdzo slovenská kniha. Povedala by som, že je to niečo ako druhý Džínsový denník. 

Samozrejme, obálka otrasná a úplne od veci. Ani som sa na to nechcela pozerať. Je to presne ako keď si spomeniete na prvú obálky Džísového denníku. Najhoršie sú tam tie topánky. Ak to tak vôbec môžem tak nazvať... Kto už by si len to obul???

Slovná zásoba bola síce schopná, ale tie vety, keď povedali polovicu vety po anglicky a polku po slovensky, tak sa mi chcelo plakať. Doslova. Chápem, že Olívii to príde menej osobné rozprávať sa po anglicky, toho názoru som aj ja. Ale tak buď poviem všetko, alebo nič. "Čo mám na to povedať? It´s great but..." Toto proste nie! :D

Tiež mi to pripadalo trošku prehnané. Ako sa už len môže stať taký zázrak, že práve ten chalan na ktorého má crush ju miluje? Trošku nereálne. Tiež tie veci čo robili.... no... povedzme len, že to nie je zrovna čítanie pre deti. Na to, že je to slovenská kniha, tam boli isté scény dosť podrobne opísané. 

Najprv som si myslela, že aké je to jedno klišé za druhým. napríklad už len to, že sa zamiluje do naj kamoša svojho brata. A tomu bratovi to zhodou okolností hrozne vadí. Vlastne jemu vadí všetko! takže, zakázaná láska a spolu s Huksom aj milostný trojuholník. No super.Ako som čítala, už som sa dostávala do toho štýlu písania. A začínalo sa mi to dokonca páčiť. 

Bolo veľmi vtipné, ako autorka v knihe nepoužila meno Oliviinej crush až do 60-tej strany. Stále len on a on, a on. Nakoniec som sa ale dozvedela, že sa volá Jakub.
"Konečne som lokalizovala svoj mozog. Rád sa so mnou hrá na skrývačku,keď je On na blízku. Asi je dobre, že na blízku nebýva často."
Jakub bol veľmi zaujímavý človek. Nenašla som na ňom nič zlé. Akurát som ocenila, že bol úplne normálny chalan. Nevedel odolať ženskej v mokrom tričku a tak ďalej (15+ :D). Tiež bol milý a rešpektoval Olíviiného brata ako sa len dalo, až na to, že sa za každým rohom oblizoval s jeho sestrou. No čo už...
"'Lebo sme sami doma, ty si polonahá a ja niesom gej.'"
Maco ako Olíviin brat nemal veľmi na výber. Musel na ňu dávať pozor a postupne som si aj jeho obľúbila. No kto by nechcel mať takého perfekt brata?
Hukso, ktorý dopĺňal náš milostný trojuholník, bol nepredvídateľný. Do skoro-konca knihy som bola v tom, že do Oliv je buchnutý Robo a pritom odmeraný a sukničkársky Hukso bol celý čas do nej. Ale sklamal ma tým, ako reagoval, keď sa dozvedel, že ho nechce. Vykľul sa z neho odutý a namrzený zradca.
Radka a Tea, Olíviiné najlepšie kamarátky, boli naozaj najlepšie kamarátky. Vždy Olíviu podporili a nenechal ju v štychu.
Bude to znieť veľmi čudne, ale tak nejak celú knihu som si úplne od veci mysela, že Tea bude s Macom. Prečo ma to vôbec napadlo?
"'Neflirtuj som mnou predobedom!' Mala som ho požiadať, aby so mnou neflirtoval vôbec! Poobede bude rovnako zadaný ako poobede!"
Romantika rozhodne nechýbala :D Niekedy to bolo až prehnané, na to, že sa spolu rozprávali do kopy dvakrát.

Za recenzný výtlačok ďakujeme Slovenskému Spisovateľovi, knihu si môžete kúpiť TU.

Povedala by som, že toto je niečo ako druhý Džínsový denník a že všetci, ktorí podľahli čaru Džínsového denníku podľahnú aj tejto knihe. 
Preto knihe dávam 3,5/5.

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára